رییس هیات مدیره مجموعه پرشین هتل گفت: با حضور گردشگران سلامت و تقویت گردشگری ایران، ارزآوری خوبی برای کشور رقم خواهد آورد؛ در این راستا مجموعه ما در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ بیش از ۲ هزار گردشگر سلامت به ایران آورد.


به گزارش اقتصادآسیا؛ احسان افضل زاده نائینی، در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل دفتر این شرکت که امروز به همت مجموعه نیک رسانه برگزار شد، گفت: شرکت مسافرتی سریع سیر خراسان از سال ۱۳۸۰ شروع فعالیت کرده است، اما اکنون ما را بیشتر با برند پرشین هتل می شناسند.

وی با بیان اینکه در ابتدا فعالیت ها بصورت آفلاین بود و بلیط کاغذی صادر می شد خاطر نشان کرد: این امر مشکلاتی متعددی برای گردشگران ایجاد کرده بود و ما برای حل مشکلات به سمت ارائه خدمات آنلاین رفتیم. ابتدا وب سایت در مشهد شروع به کار کرد که امکان رزرو آنلاین فراهم شد و مسافر و گردشگر می توانست با دقت آنچه را می خواهد ببیند و بعد از ترک هتل نظر خود را ثبت نماید، تا مسافران بعدی با آگاهی کامل آن را انتخاب کند و سفر خاطره انگیزی را رقم بزند و اکنون پرشین هتل این افتخار را دارد که شرایط رزرو قریب به ۹۰ درصد قتل‌های ایران را فراهم کرده است که از بهترین کیفیت و خدمات بهره مند می باشند.
افضل زاده ادامه داد: یکی دیگر از مسئولیت های پرشین هتل، سفر اقتصادی برای گردشگران و زائرین بود، در همین رابطه با هتل ها قرارداد بستیم و حجم بیشتری گرفتیم تا تخفیف های بهتری را به گردشگران بتوانیم ارائه دهیم.
رییس هیات مدیره شرکت مسافرتی سریع سیر خراسان عنوان کرد: این شرکت بر پایه تولید دانش شروع بکار کرده است. این مجموعه مقاصد گردشگری ناشناخته را به صورت تولید محتوا معرفی می کند، تا گردشگر برای سفر خود انتخاب بهترین داشته باشد.
ایشان با بیان اینکه گردشگری یکی از شغل هایی است که اگر رونق بگیرد و بحث سفر در داخل کشور انجام شود، از خروج ارز جلوگیری می شود، گفت: در سال‌های ۸۰ تا ۸۵ مقاصد سفر به چند شهر خاص بود. توسط مجموعه ما، اطلاعات در مورد شهرهای مختلف جمع آوری شده است و محتوای خوبی تولید گردیده و بصورت آنلاین در اختیار مردم قرار گرفته است تا با سفر به این شهرها از زیبایی های داخل کشور بازدید داشته باشند.
ایشان با اشاره به پشتیبانی ۲۴ ساعته در پرشین هتل، تصریح گرد: کارشناسان پرشین هتل به صورت حضوری و دوره‌ای از هتل ها بازدید می‌کند تا با ویژگی ها و نواقص هتل ها آشنا شوند و صحیح ترین اطلاعات را به گردشگران ارائه دهند.
افضل زاده افزود: خدمات تور از مبدا تا مقصد می باشد به این معنا که تور پرشین هتل از هرنقطه ای از ایران با رزرو هواپیما قطار یا اتوبوس شروع می شود وتا لحظه بازگشت مجدد به مبدا ادامه دارد.
وی در خصوص تکمیل زنجیره سفر در مجموعه پرشین هتل نیز توضیح داد: هر مسافری که وارد کیش می شود می خواهد علاوه بر سفر از کنسرت، خدمات دریایی و….. استفاده کند، اما تفریحات در کیش متفرق بود، ما آژانس آسان گشت کیش و بعد سایت کیش لندیار را راه‌اندازی کردیم که خدمات رزرو هتل و تور و همچنین تفریحات را انجام می دهد و کسی که می خواهد به کیش سفر کند ۱۰۰ درصد آنلاین از این بسته سفر را انتخاب نماید.


افضل‌زاده متذکر شد: یکی دیگر از مقاصد سفر استانبول است، به این دلیل وب سایت استانبول یار راه اندازی گردید و گردشگر از طریق آن می تواند بسته سفر کامل دریافت کند و مقاصد سفر، رستوران ها، تفریحات، جاهای دینی را با تصاویر و محتواهای تصویری و ویدئو مشاهده کند. رزرو هتل های استانبول که در شرایط فعلی کشور به خاطر عدم امکان مبادله نقل و انتقال پول بسیار مشکل می باشد بصورت ۱۰۰ درصد آنلاین و ریالی در اختیار گردشگران قرار می دهیم که با این کار دغدغه های گردشگران کمتر شده و بسته رزرو هتل، تور و تفریحات گردشگری را در اختیار مسافرین در مقصد قرار می دهیم. البته این خدمات برای گرجستان و شهر تفلیس نیز ارائه می گردد.
ریاست هیات مدیره پرشین هتل ادامه داد: یکی از اهداف افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران بود لذا مقاصد گردشگری ایران را از طریق محتوای متنی، تصویری، ویدئو، پادکست و صوتی که در شبکه های اجتماعی منتشر کردیم. حتی نیروی هندی استخدام نمودیم تا ارتباط بهتری با گردشگران هندی و پاکستانی و علایق آنها برقرار شود و گردشگرانی از کشورهای هند، پاکستان، عراق، کویت، بحرین و کشورهای اروپایی وارد ایران کردیم، از تور برگزار شده رضایت کامل داشتند.
وی با بیان اینکه قبلا هر شیعه که به ایران می آمد، مقصد سفر او فقط مشهد بود، افزود: اما اکنون با معرفی مقاصد گردشگری ایران، بسته تور کامل به مسلمانان جهان ارائه می دهیم و برای اولین بار این بسته از طریق رایزن های فرهنگی در کشورهای مختلف معرفی می گردد و گردشگری به تمام نقاط ایران گسترش داده ایم.
نامبرده تاکید کرد: با تولید محتوا و انتشار در جاهای مختلف، ایران را به محل امن برای مسافرت و استفاده از خدمات ارزان قیمت معرفی کرده تا مسافران از خدمات گردشگری ۴ فصل که در جهان بی نظیر است استفاده کنند.
افضل زاده افزود: رزرو تور به مقصد ۵۸ شهر ایران بصورت ۱۰۰ درصد آنلاین در مجموعه پرشین هتل انجام می گیرد.
ایشان در خصوص اشتغالزایی در مجموعه پرشین هتل نیز بیان داشت: در حال حاضر ۷۰ نفر در استخدام مستقیم داریم و تعداد زیادی نیز در هتل ها، شرکاء و ارائه خدمات گردشگری با ما همکاری دارند.
احسان افضل زاده نائینی تاکید کرد: برخی مقاصد گردشگری در ایران هستند ولی اقامتگاهی در کنار آنها نیست. یکی از اهداف و برنامه های آتی مجموعه پرشین هتل ایجاد اقامتگاه هایی متناسب با سلایق گردشگران است.
وی با بیان اینکه، به دلیل پیدایش ویروس منحوس کرونا و همه گیری این بیماری در سراسر جهان، هلدینگ پرشین هتل تصمیماتی را اتخاذ کرد تا سرویس دهی بهتری به گردشگران خارجی ارائه دهد، تصریح کرد: از این رو وارد عرصه گردشگری سلامت شد تا ویزای سلامت برای توریست های خارجی را صادر کند و دفاتر نمایندگی گردشگری سلامت پرشین هتل را در کشورهایی همچون قطر، عمّان، افغانستان، پاکستان، کویت، آذربایجان و عراق راه اندازی کرده ایم تا زنجیره سلامت برای دیگر افراد در جهان فراهم کنیم.
افضل زاده گفت: دراین راستا در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ تعداد ۲ هزار گردشگری سلامت به ایران آوردیم هر گردشگر سلامت که از خدمات پزشکی هسته ای استفاده کرده، درآمد ۲۰ هزار دلاری و کسانی که از دیگر خدمات پزشکی بهره بردند، درآمد ۲ هزار و ۵۰۰ دلاری برای کشور داشته است، البته این مبلغ فقط در بحث درمان بوده است. هر گردشگر سلامت که به ایران می آید حداقل یک ماه در ایران است که از خدمات هتل، تفریحات و دوران نقاهت استفاده می کند، که حدود ۳ هزار دلار ارز آوری خواهد داشت.
ایشان تاکید کرد: ما در بحث گردشگری سلامت توان بیش از این داریم ولی به دلیل محدودیت وزارت خارجه که در یک ماه حداکثر ۱۰۰ ویزا می توانیم صادر کنیم قادر به استفاده از تمامی ظرفیت خود در این زمینه نیستیم.
رییس هیات مدیره مجموعه پرشین هتل در انتها برنامه های آتی این شرکت را آوردن گردشگران خارجی بیشتر، کامل کردن بسته های سفر و معرفی این شرکت به عنوان یک شرکت دانش بنیان عنوان کرد.