مسئول بسیج ادارات و کارمندان استان خراسان رضوی با تشریح اهداف تشکیل بسیج ادارات به معرفی برنامه های این سازمان در سطح استان در هفته دولت در دو بخش عمومی و تخصصی پرداخت.


به گزارش اقتصاد آسیا؛ ابوالفضل کهن سال درنشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز کارمند و هفته دولت برگزار شد، گفت: در سازمان بسیج مستضعفین ۲۰ قشر داریم که یکی بسیج ادارات است. در بدنه دولت با هدف توانمندسازی کارمندان دولت در جهت خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم تشکیل شده است.
وی ادامه داد: بسیج ادارات در بعد فرهنگی و بعد خدمت رسانی فعال است که در بعد فرهنگی، با اجرای برنامه های فرهنگی، بصیرتی و حلقه صالحین در صدد آشنایی بیشتر کارمندان و خانواده های آنان با ارزش های دینی و اسلامی است. در بعد خدمت رسانی نیز با میزهای خدمت جهادی یاری رسانی می کند.
مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان خراسان رضوی در خصوص برنامه های هفته دولت نیز بیان کرد: برنامه های این هفته در دو بخش عمومی و تخصصی برنامه ریزی شده است. در بخش عمومی تشکیل ستاد بزرگداشت هفته دولت و روز دولت در سطح کلیه حوزه ها و پایگاه ها، برنامه های خانوادگی راه پیمایی و کوه‌پیمایی، غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا و اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی و پیامک در خصوص ویژگی های کارمند تراز انقلاب، از جمله این برنامه ها است.
ایشان با بیان اینکه در هفته دولت، دفاع مقدس و بسیج باید هر اداره از دستاوردهای خود کلیپ تهیه و اقدام به تبیین فعالیت هاي تخصصی خود کند، افزود: استفاده از ظرفیت ائمه جماعات حاضر در ادارات در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی، مشارکت های کارمندان بصورت پایگاه محور در پویش نذر و اهدای خون و جمع آوری کمک های مومنانه در طرح شهید رجایی ( اهدای یخچال به افراد نیازمند) از دیگر فعالیت های عمومی هفته دولت خواهد بود.
کهن سال در خصوص برنامه های تخصصی بسیج ادارات و کارمندان در هفته دولت اینگونه توضیح داد: ۴ شهریور روز کارمند تاکید شده است که در سطح هر شهرستان یک برنامه اجرا شود و کارمندان نمونه معرفی شوند. حضور در نماز جمعه و میزهای خدمت جهادی و رزمایش گروه‌های جهادی ادارات همزمان با سراسر کشور از ۸ تا ۱۴ شهریور ماه خدمات عمومی و تخصصی خواهند داد.
ایشان با تاکید بر اینکه در میزهای خدمت جهادی، ابتدا مشکلات شناسایی و بعد بر اساس هر اداره دسته بندی می شونند و در آخر مدیر آن اداره پای کار حل مشکل می آید، گفت: خروجی تمام برنامه های ما در هفته دولت باید سبب افزایش سطح رضایت مندی از نظام شود.
مسئول بسیج ادارات خراسان رضوی خبر داد: در سطح ادارات استان ۳۰ حوزه مقاومت، ۵۷۰ پایگاه و ۲۵ گروه جهادی وجود دارد و ۴۰ هزار نفر عضو در سامانه ثبت گردیده است. همچنین هیات علمی و اندیشه‌ورز به عنوان گروه نخبگانی در کنار فرمانده حوزه بین ۸ تا ۱۰ نفر پیش بینی شده است، تا مشکلات و آسیب‌های بدنه ادارات را شناسایی کنند. این هیات با روش های علمی راهکار ارائه می دهند که مشکلات داخل استان از طریق استانداری و مشکلات ملی از طریق بدنه سپاه امام رضا(ع) جهت حل، منعکس می گردد