شرکت آمریکایی کوین بیس به ۹۸ میلیون مشتری خود هشدار داد که ممکن است با سقوط سهام، تمام رمزارزهای خود را از دست بدهند.

به گزارش  بیت‌کوین نیوز، در حال حاضر، بازار ارزهای دیجیتال پس از سقوط شدید قیمت برخی از بزرگترین ارزهای دیجیتال جهان ازجمله بیت کوین و ترا لونا با رکود مواجه است.

این رکود در بحبوحه گزارش‌هایی مبنی بر از دست دادن اعتماد در بازارها به وقوع پیوسته است و گفته می‌شود که سرمایه‌گذاران کریپتو به دلیل فشارهای اقتصادی جهانی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین و قرنطینه‌های پس از کووید نگران شده‌اند. همچنین به دلیل تصمیم ناگهانی اخیر ایلان ماسک برای جلوگیری استفاده مردم از بیت‌کوین برای پرداخت خودروهای تسلا  همچنین سرکوب کریپتو توسط چین، شوک‌های قیمتی بزرگی وجود داشته است.

البته نگرانی بیشتر تنها پس از آن افزایش یافت که صرافی کلیدی رمزارز کوین بیس در گزارش درآمد سه ماهه اول خود هشداری درباره پیامدهای ورشکستگی صادر کرد.

کوین بیس که در سال ۲۰۱۲ توسط مدیر عامل فعلی برایان آرمسترانگ و فرد اهرسام تاسیس شد، پلتفرم مبادلات ارز دیجیتال است و به مردم فرصت خرید، ذخیره و فروش بیشتر ارزهای دیجیتال اصلی و اطلاعاتی را در زمان واقعی در مورد ارزش آنها ارائه می‌دهد.

این پلتفرم همچنین به افراد امکان داد و ستد توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را می‌دهد و یک کارت نقدی برای کاربران کریپتو اجرا می‌کند.

طبق وب سایت آن، این شرکت بیش از ۹۸ میلیون کاربر تایید شده در بیش از ۱۰۰ کشور جهان دارد که هر سه ماهه حدود ۳۱۰ میلیارد دلار ارز دیجیتال معامله می‌کنند.

کوین بیس در این هفته پس از انتشار ضررهای قابل توجه و صحبت در مورد ورشکستگی، به نگرانی سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال افزوده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از زیان خالص ۴۳۰ میلیون دلاری (۳۵۰ میلیون پوند) کوین بیس در نتایج سه ماهه اول، ارزش سهام این پلتفرم این هفته به نصف کاهش یافت. این ضرر در نتیجه کاهش درآمد حاصل از کارمزد معاملات کریپتو همچنین کاهش تقریبا یک پنجم کاربران (۱۹درصد) بود.

روز چهارشنبه (۱۱ مه)، قیمت سهام کوین بیس ۵۳.۷۲ دلار و ۱۳ ماه پیش قیمت هر سهم آن ۴۲۹ دلار بود.

کوین بیس در نامه‌ای به سهامدارانش گفت که انتظار ندارد زیان‌هایش بخشی از یک روند بلندمدت باشد.

نگرانی بیشتر با بیانیه‌ای در گزارش درآمد سه ماهه اول آن ایجاد شد که به مشتریان در مورد آنچه در صورت ورشکستگی کوین بیس رخ دهد، هشدار داد.

در این نامه آمده است: «دارایی‌های رمزنگاری که از طرف مشتریانمان نگه می‌داریم ممکن است مشمول مراحل ورشکستگی شوند».

در این احتمال، صرافی اعلام کرد که کاربرانش ممکن است تمام ارزهای رمزنگاری شده ذخیره شده در حساب‌های خود را از دست بدهند زیرا به «بستانکاران عمومی بدون امنیت» تبدیل می‌شوند و وجوه آنها نیز غیر قابل دسترس خواهد شد.

اما آرمسترانگ گفت: هیچ خطر ورشکستگی در شرکت وجود ندارد و این بیانیه فقط به دلیل الزامات جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات‌متحده (SEC) – نهاد عمومی تنظیم کننده وال استریت – درج شده است.

وی گفت: «ما یک عامل خطر جدید را بر اساس یک الزام کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) به نام SAB ۱۲۱ گنجانده‌ایم که یک افشای جدید برای شرکت‌های دولتی است که دارایی‌های رمزنگاری شده را برای اشخاص ثالث نگه می‌دارند.»

آقای آرمسترانگ از کاربران عذرخواهی کرد و کیف پول رمزنگاری کوین بیس را برجسته معرفی کرد که به کاربران قدرت بیشتری بر دارایی‌هایشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱.۲۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۶.۸۱ درصد کمتر شده است.

در حال حاضر ۴۴.۷۱ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت‌کوین بوده که در یک روز ۰.۸۹ درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۵.۹۰ میلیارد دلار است که ۳.۰۵ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۲۲.۸۲ میلیارد دلار است که ۱۱.۰۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است. حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۱۹۵.۸۲ میلیارد دلار است که ۹۵.۱۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال است.

به روز رسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۱۲:۱۵ بامداد به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۲۸ هزار و ۵۲۰.۳۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۹۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۱۳ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۲هزار و ۹۳۴.۲۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۹۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۲۸.۷۱ درصد کاهش

 ۳- بایننس کوین

قیمت: ۲۶۷.۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۸۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۸.۳۳ درصد کاهش

۴- تتر

قیمت: ۰.۹۹۷۲

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۲۹ درصد کاهش

۵- سولانا

قیمت: ۴۳.۹۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۱.۱۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴۶.۳۹  درصد کاهش

۶- کاردانو

قیمت: ۰.۴۷۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۲.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۹.۷۹ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۳۷۹۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱۰.۰۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۳۵.۱۷ درصد کاهش

۸- پولکا دوت

قیمت: ۸.۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۳۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۹.۳۸ درصد کاهش

۹ – یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد افزایش

۱۰- دوج کوین

قیمت: ۰.۰۸۱۳۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۷۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۵.۹۹ درصد کاهش