رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر گفت: بخش خصوصی در راس هرم توسعه ی اقتصادی و صادراتی کشور هست و همیشه از همکاری با سازمان های دولتی مرتبط با اقتصاد استقبال و حمایت کرده ایم.

«عدنان موسی پور» با اشاره به سفر امیر قطر به ایران اظهار داشت: این سفر می تواند زمینه ساز رشد مبادلات اقتصادی و تجاری بین دو کشور باشد.
وی افزود: بر هیچکس پوشیده نیست که در همه کشورهای پرقدرت اقتصادی، بخش خصوصی نقش پررنگی ایفا می کند. بهتر است بگوییم اقتصاد دولتی در هیچ جای دنیا بدون تکیه بر بخش خصوصی اش نمی تواند موفق شود.
موسی پور تصریح کرد: خوشبختانه در ایران بخش خصوصی از ظرفیت های بسیار بالایی برخوردار است و روابط بسیار خوب اقتصادی با بخش خصوصی در دیگر کشورها دارد.
وی به بازار قطر هم اشاره و خاطرنشان کرد: بخش خصوصی در قطر و بخش خصوصی در ایران ارتباطات گسترده ای با یکدیگر دارند و تمایل بسیار زیادی در هر دو طرف وجود دارد که روابط اقتصادی گسترش یابد.
رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر تاکید کرد: در قطر بخش خصوصی سهم بالایی از اقتصاد را در دست دارد و از طرف دیگر جام جهانی را در این کشور پیش رو داریم. نتیجه ای که از شرایط موجود می توان گرفت این است که باید ارتباطات در بخش خصوصی را جدی تر دنبال کنیم.
موسی پور تصریح کرد: هر جا شرایطی ایجاد شود که رشد و نمود بخش خصوصی ایران لطمه بخورد، قطعا اقتصاد کشور ضربه می بیند و ما به طور جدی اخطار خواهیم داد زیرا موازی کاری در حوزه اقتصادی به منزله شکست در اقتصاد بین المللی است.
وی خاطرنشان کرد: خصوصیت بازار قطر این است که باید با موضع مشخص و بدون موازی کاری وارد شد زیرا اگر چند صدایی اقتصادی حاکم شود، زمین بازی را به رقبای خارجی می بازیم.
رییس اتاق مشترک ایران و قطر همچنین به اهمیت همکاری بین سازمان های اقتصادی اشاره کرد و گفت: در خرداد ماه یک هیات بزرگ تجاری با راهبری اتاق بازرگانی مشترک ایران و قطر و با همراهی وزیر نیرو و رییس سازمان توسعه تجارت به قطر اعزام خواهد شد و با مسئولان اقتصادی قطر دیدار خواهند داشت.
به گزارش ایرنا، امیر قطر صبح امروز برای پیگیری توافقات دو کشور وارد ایران شد و با رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

  • منبع خبر : ایرنا