معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: میانگین درصد اشغال واحدهای اقامتی کل استان شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، هتل آپارتمان‌ها و خانه‌مسافرها حدود ۱۵ درصد است. به گزترش توس اکو، یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نرخ واحدهای اقامتی مشهد در این ایام باتوجه به شیوع ویروس کرونا، عنوان […]

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: میانگین درصد اشغال واحدهای اقامتی کل استان شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، هتل آپارتمان‌ها و خانه‌مسافرها حدود ۱۵ درصد است.

به گزترش توس اکو، یوسف بیدخوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص نرخ واحدهای اقامتی مشهد در این ایام باتوجه به شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: در این ایام نرخ واحدهای اقامتی در مشهد هیچ‌گونه افزایشی نداشته است. همچنین طبق آماری که طی چند روز گذشته، همزمان با شروع دهه کرامت به دست ما رسیده، درصد اشغال در هتل‌ها برای تخت‌ها حدود ۹.۸ درصد و اتاق‌ها ۱۲ درصد است.

وی افزود: میانگین درصد اشغال واحدهای اقامتی کل استان شامل هتل‌ها، مهمان‌پذیرها، هتل آپارتمان‌ها و خانه‌مسافرها حدود ۱۵ درصد است که این رقم، عدد بسیار پایینی است و اصلا توجیه اقتصادی ندارد.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اظهار کرد: بسیاری از هتلداران و مدیران اقامتگاه‌ها امیدوارند باتوجه به شروع تابستان، اقامت در واحدهای اقامتی افزایش یابد. اما به دو دلیل امکان حضور مسافران و زائران در مشهد وجود ندارد.

بیدخوری خاطرنشان کرد: مورد اول وضعیت حاد شیوع ویروس کرونا در مشهد و مورد بعد وضعیت حرم مطهر امام رضا (ع) است که در این ایام تنها در صحن‌های آن اجازه ورود زائران وجود دارد، در حالی که خیلی از زائران ترجیح می‌دهند زمانی به زیارت بروند که علاوه‌بر صحن‌ها، رواق‌ها و همه درهای حرم مطهر رضوی باز است و می‌توانند به‌صورت کامل زیارت کنند.

وی ادامه داد: تا زمانی که وضعیت بیماری کرونا در مشهد قرمز است، نمی‌توان انتظار داشت که پیشرفتی در بحث گردشگری و افزایش اقامت در واحدهای اقامتی این شهر صورت گیرد. در حقیقت تبلیغاتی در زمینه سفر نباید انجام شود. زیرا تا بهبود شرایط مساله حائز اهمیت حفظ سلامتی مسافران است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی بیان کرد: باتوجه به نزدیکی ولادت امام رضا(ع)، ممکن است درصد اشغال واحدهای اقامتی طی چند روز آینده افزایش پیدا کند و در حد ۵ تا ۱۰ درصد افزایش مسافر را داشته باشیم؛ اما نمی‌توان انتظار افزایشی چشمگیر داشت.

بیدخوری عنوان کرد: تاکنون به همه واحدهای اقامتی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده و روز به روز هر یک از واحدهای اقامتی بهتر از قبل این پروتکل‌ها را اجرا و رعایت می‌کنند، همچنین هر روز بهتر و بیشتر از قبل امکانات لازم جهت مقابله با این بیماری در واحدهای اقامتی رسمی فراهم می‌شود.

وی افزود: واحدهای اقامتی که درجه بالاتری دارند، در اجرای پروتکل‌های بهداشتی بهتر از دیگر اقامتگاه‌ها عمل می‌کنند، همچنین درخواست ما از زائران و مسافران محترم، اقامت در واحدهای اقامتی رسمی است؛ زیرا زیر نظر ما هستند و طبق استانداردها عمل می‌کنند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: اقامت در واحدهای اقامتی بدون مجوز، بسیار خطرناک است؛ زیرا کنترل و نظارت کافی بر روی آن‌ها وجود ندارد و نمی‌توان تضمین کرد که این واحدهای اقامتی پروتکل‌های بهداشتی را باتوجه به شرایط فعلی و شیوع ویروس کرونا به‌صورت کامل رعایت می‌کنند.

بیدخوری بیان کرد: گزارش‌های مربوط به هرگونه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در واحدهای اقامتی، چه رسمی و چه غیر رسمی، رسیدگی و با آن‌ها برخورد خواهد شد.