مدیر کل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد گفت: بانک جامع خدمات کسب و کار شهرستان مشهد با هدف دسترسی آسان افراد به اطلاعات و همچنین توسعه حوزه کسب و کار انتشار خواهد یافت. به گزارش اقتصادآسیا و به نقل از روابط عمومی وآموزش اداره کل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد، علی قناویزچی با […]

مدیر کل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد گفت: بانک جامع خدمات کسب و کار شهرستان مشهد با هدف دسترسی آسان افراد به اطلاعات و همچنین توسعه حوزه کسب و کار انتشار خواهد یافت.

به گزارش اقتصادآسیا و به نقل از روابط عمومی وآموزش اداره کل هماهنگی دستگاه های اجرایی شهرداری مشهد، علی قناویزچی با اشاره به ماهیت راه اندازی وفعالیت معین های اقتصادی در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی جهت مدیریت، برنامه ریزی، پیگیری و هماهنگی موضوعات توسعه در بستر موضوعی یا پهنه ای، به رویکرد ویژه معین اقتصادی شهرستان مشهد که در گستره وسیع شهرستان با برخورداری از پهنه های مختلط روستایی و شهری فعالیت دارد اشاره کرد.

قناویزچی ضمن حمایت از طرح استاندار و استانداری خراسان رضوی در خصوص دستیابی به اقتصادی مولد، تصریح کرد: شهرستان مشهد با ظرفیت های بزرگ اقتصادی و صنعتی و همچنین باتوجه به سهم قابل توجهی که در تولید کشور و اشتغال استان‌دارد.

وی افزود: بر همین اساس شهرداری مشهد به عنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد(منطقه ۳ استان) با تدوین چشم انداز مبنی بر بهره گیری از فناوری های نوین و همکاری و هم فزایی میان دستگاه ها در راستای دستیابی به اقتصادی برخوردار از دانش، فرهنگ کارآفرینی و سرمایه هاي انسانی کارآمد و اثربخش و نرخ بیکاری نزولی تا اشتغال کامل، ماموریت تسهیل گریِ توسعه اقتصادی در سطح شهرستان را بر عهده گرفت و علاوه بر اجرای اقدامات اجرایی و پشتیبانی ،با عزمی بیش از پیش بر توسعه فرهنگ اقتصاد نیز تاکید کرد.

نماینده تام‌الاختیارشهردار درمعین اقتصادی شهرستان مشهد، اضافه کرد: این بانک اطلاعاتی در راستاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي در سال ۱۳۹۹ که توسط مقام معظم رهبری با شعار جهش تولید مزین گردیده و همچنین با بهره گیری از هم افزایی ظرفیت های بین بخشی گردآوری شده است.

قناویزچی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان از خدمات حوزه کسب و کار اطلاع و شناخت کافی ندارند و دسترسی افراد به این اطلاعات کار دشواری است و به منظور لزوم توسعه کارآفرینی و ضرورت معرفی ظرفیت ها و پتانسیل ها، این بانک جامع طی یک فرآیند فشرده و فرسایشی و با مشارکت ادارات در فصل های مختلف مانند معرفی انواع کسب و کار، ظرفیت ادارات و سازمان ها و فرآیند راه اندازی کسب و کار تهیه و تنظیم شده است که به صورت عمومی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

وی بااشاره به نامگذاری یکی از فصل های این مجموعه باعنوان انواع کسب و کار ،گفت: در این فصل به کسب و کارهایی مانند مشاغل خانگی، کسب و کارهای اینترنتی وهمچنین کسب و کارهایی روستایی پرداخته می شود،همچنین کسب و کارهای خدماتی ، تجاری، بازرگانی و فناوری اطلاعات نیز از جمله عناوینی است که براساس نوع خدمات در این بانک جامع اطلاعاتی گردآوری شده است.

قناویزچی با اشاره به خدمات ارائه شده توسط ادارات و سازمان ها ،یادآورشد: اطلاعات جامع این حوزه در ۶ دسته مجوزهای قانونی، سرمایه های مادی، نیروی کار، سرمایه های فکری ، تسهیلات مالی و سرمایه های اجتماعی در فصل ظرفیت ادارات و سازمان ها به طور کامل ذکر شده است.

وی در خصوص فرآیند راه اندازی کسب و کار نیز افزود: بحث ثبت شرکت و برند، فرآیند صدور پروانه کسب، فرآیند اصلاح پروانه ساخت،صدور مجوزهای سازمان های مردم نهاد، فرآیند صدور پروانه احداث بنا، صدور پایانکار تفکیکی و پروانه دیوارکشی و همچنین تسهیلات صندوق کارآفرینی امید و سامانه کارا نیز به طور مفصل و کامل در این بانک اطلاعاتی گنجانده شده است.

وی اضافه کرد: این بانک اطلاعاتی با هدف آشنایی با ظرفیت های سازمان های دولتی و نهادهای عمومی در حوزه کارآفرینی و توسعه اقتصادی شهرستان مشهد با هماهنگی به عمل آمده واز طریق مکاتبه با ادارات، سازمان‏ها و دستگاه‏ها و برگزاری جلسات متعدد توسط معین اقتصادی شهرستان مشهد (شهرداری مشهد) در جهت رونق، ایجاد و توسعه کسب و کار گردآوری، تحلیل و پس از اخذ تاییدیه مجدد از دستگاه مربوطه، تدوین شده و هم اکنون آماده بهره برداری است و فایل PDF آن نیز بر روی سایت تمامی وبگاه های مرتبط قابلیت بارگذاری دارد.

قناویزچی افزود: همچنین مباحث تکمیلی دیگری مانند معرفی کاریابی های داخلی و الکترونیکی خراسان رضوی، لیست مراکز مشاوره و کارآفرینی استان و اطلاعات تکمیلی ادارات و سازمان ها از جمله ظرفیت های بسیار خوبی است که در تهیه این بانک جامع مدنظر قرار گرفته است.