دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی جزئیات ۱۸ عنوان ویژه‌برنامه این بنیادرا تشریح کرد. به گزارش اقتصادآسیا، حجت‌الاسلام سعید آخوندی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه ولایت و امامت از اجرای ۱۸ عنوان برنامه در سطح استان خراسان رضوی و شهر مشهد در این دهه خبر داد. وی افزود: این برنامه‌ها که به […]

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی جزئیات ۱۸ عنوان ویژه‌برنامه این بنیادرا تشریح کرد.

به گزارش اقتصادآسیا، حجت‌الاسلام سعید آخوندی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های دهه ولایت و امامت از اجرای ۱۸ عنوان برنامه در سطح استان خراسان رضوی و شهر مشهد در این دهه خبر داد.

وی افزود: این برنامه‌ها که به همت خیرین، مساجد، هیئات مذهبی و با مشارکت مردم برگزار می‌شود، در ۱۸ عنوان برنامه پیش‌بینی شده که هر یک در مقیاس قابل توجهی در سطح شهر و استان اجرا خواهد شد.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان رضوی به تشریح ویژه‌برنامه‌های این بنیاد برای ایام دهه ولایت پرداخت و تصریح کرد: ویژه برنامه «به رسم مولاعلی»، آزادسازی ۱۱۰ زندانی معسر، ویژه برنامه «مشکل‌گشا علی»، ایجاد ۱۱۰ شغل برای خانواده‌های سادات مستمند، ویژه برنامه «اطعام علوی»، تهیه یک میلیون و ۱۱۰ هزار غذای گرم در شب و روز عید غدیر و توزیع بین خانواده‌های محروم در حاشیه شهر، ویژه برنامه خانواده علوی با هدف حمایت از ۱۱۰ ازدواج آسان، برپایی ۱۱۰ ایستگاه صلواتی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در سطح شهر، تزئین و چراغانی ۴٠ خیابان با عنوان خیابان غدیری در سطح استان که ۱٠ مورد آن در سطح شهر مشهد خواهد بود، از جمله برنامه‌های ایام دهه ولایت به شمار می‌رود.

وی به تهیه و ارسال ۱۱۰ هزار بسته آب معدنی به خوزستان در قالب طرح «برکه غدیر» اشاره کرد و گفت: از دیگر برنامه‌های ایام دهه ولایت می‌توان به ویژه برنامه «لبیک یا رسول‌الله» اشاره کرد که در این برنامه، برگزاری هزار و ۴۰۰ مراسم در هزار و ۴۰۰ نقطه از استان خراسان رضوی پیش‌بینی شده که ۷۰۰ مراسم آن در مشهد برگزار می‌شود.

آخوندی، برگزاری ۱۱٠ کرسی گفتمان علوی در میادین اصلی شهر و پارک‌ها با هدف ترویج گفتمان تشیع را از دیگر برنامه‌های دهه ولایت برشمرد و اضافه کرد: در این کرسی‌ها، برادران و خواهران طلبه‌ای که مسلط به گفتمان غدیر هستند با طیف نوجوان ارتباط گرفته و به سوالات و ابهامات آنان درباره تاریخ و معارف غدیر پاسخ می‌دهند.

وی از برگزاری پویش غدیریه خبر داد و افزود: در این پویش، برنامه‌هایی مثل خودروآرایی، منزل‌آرایی و کیک‌پزی توسط بانوان انجام می‌شود که علاوه بر آن، بیش از ۳۰۰ کارناوال خودرویی در ایام غدیر در خیابان‌ها اجرای برنامه خواهند داشت.

دبیر بنیاد غدیر از تهیه یک نرم افزار با نام کودکان علوی خبر داد و گفت: در این نرم‌افزار که ویژه کودکان است و در سطح مساجد استان توزیع می‌شود، کودکان عزیز در یک برنامه زمانی منظم به صورت ماهانه با معارف خطبه غدیر آشنا می‌شوند.

آخوندی، به پخش برنامه «شب‌های سناباد» از شبکه استانی خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: در برنامه «لقاء علوی»، خادمین حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع) با پرچم حرم آن حضرت با هدف تسلای دل و توسل به حضرت امیرالمؤمنین در بین خانواده‌هایی که مشکلاتی از جنس اختلاف و اصطکاک دارند، حاضر می‌شوند.

وی در خصوص اقدام این بنیاد در تبیین خطابه غدیر نیز گفت: با هماهنگی انجام شده با مرکز رسیدگی به امور مساجد، خطبه غدیر ۱۰ شب در مساجد استان تبیین و تحلیل می‌شود، همچنین با صدور مجوز ستاد کرونا، واقعه غدیر در صحن غدیر، پارک کوهسنگی و پارک ارم بازسازی می‌شود.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر اضافه کرد: با توجه به اینکه به‌خاطر شرایط کرونایی، زائران خارجی زیادی در مشهد حضور ندارند طبق رایزنی‌های انجام شده با مسؤولان جامعه المصطفی، مقرر شد این عزیزان جلساتی برای طلاب خارجی در صحن غدیر برگزار کنند.