معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی از تحقق 95 درصدی اشتغال تکلیفی حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان خبر داد.



به گزارش اقتصاد آسیا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: تعهد ایجاد و ثبت اشتغال جدید این اداره کل برای سال ۱۴۰۲ به میزان دو هزار نفر است که با توجه به تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های گردشگری و صنایع‌دستی تا نیمه اول سال جاری حدود ۹۵ درصد آن محقق شده و از تقویم ثبت اشتغال استان جلو هستیم.
معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری تعداد اشتغال ایجادی در دو رسته گردشگری و صنایع‌دستی به دو هزار و ۵۰۰ نفر برسد که ۲۵ درصد بیشتر از تعهد ابلاغی خواهد بود.
دیناری افزود: طی هفت ماه ابتدای سال جاری تعداد ۶۵۶ موافقت اصولی مجوز ایجاد و جواز تاسیس در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان رضوی صادر شده است که حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۶۷ هزار و ۷۱۰ میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.
او تصریح کرد: هم‌چنین برای تعداد ۵۸ پروژه پرونده بهره‎برداری صادر شده است که حجم سرمایه‌گذاری آن‌ها ۳۶ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال است.