عضو شورای شهر مشهد در همایش انجمن صنعت ورزش خراسان رضوی که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد از احداث بزرگترین مجموعه ورزشی با مساحت ۶هکتار در مشهد خبر داد و گفت: این مجموعه با اعتبار بالغ بر ۲۰۰میلیارد تومان برای فعالیت ۵۰ رشته ورزشی پیش بینی شده است.


به گزارش اقتصادآسیا، مجید طهوریان عسکری افزود:در این مجموعه سالن های مجهز والیبال؛ هندبال؛تنیس روی میز؛بسکتبال؛ زمین چمن مصنوعی؛استخر؛ پیست دوچرخه سواری و سالن های اختصاصی بدن سازی ویژه آقایان و بانوان پیش بینی شده است این مجموعه با هدف بستری برای توسعه و تقویت زیر ساخت های ورزشی ، ساماندهی مجموعه ها و فضاهای ورزشی بر حسب مسوولیت های اجتماعی و ایجاد محیطی پرنشاط و شاداب در شهر مقدس مشهد احداث می‌شود.
وی یاد آور شد: آینده روشنی برای مربیان باشگاه های ورزشی در راستای توسعه زیر ساخت های ورزشی پیش بینی می کنیم.و در این راستا انجمن صنعت ورزش خراسان رضوی نشان داد که حلقه گمشده انسجام بخشی صنعت و ورزش است که معتقدم دستگاه های مرتبط با ورزش باید از این فرصت به خوبی بهره ببرند.
وی بااشاره به این که آموزش و پرورش و دانشگاه خانه استعداد یابی و پرورش استعدادهای ورزشی هستند یاد آور شد: با هماهنگی این مراکز در جهت تقویت و توسعه استعدادهای ورزش قهرمانی باید حرکت کرد تا زمینه و چرخ رو به رشد و شکوفایی ورزش در استان به حرکت در آید.
طهوریان عسگری با اشاره به افزایش ریالی اعتبارات فرهنگی رد مشهد مقدس طی ۲سال گذشته اضافه کرد: اعتبارات فرهنگی شورای شهردر گذشته ۵۰۰میلیارد تومان بود که طی دو سال اخیر با تمهیداتی که در شورای شهر اتخاذ شد این مبلغ به ۲هزار میلیارد افزایش پیدا کرد .
وی اضافه کرد: بر اساس آمارها بودجه و اعتبار تخصیص یافته وزارت ورزش برای توسعه زیر ساخت ها و احداث اماکن ورزشی به اداره کل ورزش و جوانان ۱۰۰میلیارد تومان است این در حالی است که شورای شهر برای تقویت زیر ساخت ها و اماکن ورزشی اعتباری ۸ برابری یعنی ۸هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده است
طهوریان عسکری، عضو شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این که صنعت نوید بخش روزهای خوب در ورزش است اظهار داشت: ورزش، شهروند، صنعت. عنوان داشتند که تعامل حوزه ورزش و صنعت می‌تواند نویدبخش روزهای خوب آینده برای ورزش شهر باشد.
وقتی نخ‌های یک لباس ورزشی می‌تواند در موفقیت یک ورزش اثرگذار باشد. قطعا موضوعات متنوع دیگری وجود دارد که می‌تواند ورزشکار را در مسیر موفقیت قرار دهد.
به عنوان مثال در رشته دوچرخه‌سواری، بعضا دوچرخه‌سواران ما ورزشکاران ماهری هستند اما در مسابقات بین‌المللی به خاطر تجهیزات بهتری که رکابزنان کشورهای دیگر دارند، مدال‌های کمتری می‌گیرند. اگر با دوچرخه‌های یکسان با هم رقابت کنند با اختلاف زیاد، رکابزن ایرانی می‌تواند برنده باشد
رییس هیات دوچرخه سواری خراسان ر ضوی در این همایش از امضای تفاهم هیات دوچرخه سواری استان با اپیلیکشن باد صبا به عنوان «نذر دوچرخه » برای مناطق روستایی خبر داد و گفت: با هماهنگی انجمن صنعت ورزش استان و هیات بازی های بومی و محلی بناست مسابقات دوچرخه سواری روستا را برگزار کنیم .