کافه موزه سلامت به همت شرکت بین المللی گردشگری سلامت شاندیز با حضور مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در شاندیز استان خراسان رضوی افتتاح شد. به گزارش اقتصادآسیا، مدیر عامل گروه شرکتهای بین المللی پدیده امروز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز در راستای […]


کافه موزه سلامت به همت شرکت بین المللی گردشگری سلامت شاندیز با حضور مشاور رییس جمهوری و دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور در شاندیز استان خراسان رضوی افتتاح شد.

به گزارش اقتصادآسیا، مدیر عامل گروه شرکتهای بین المللی پدیده امروز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز در راستای مسوولیت‌های اجتماعی در حوزه سلامت هم ورود کرده است و در جهت تسهیل ورورد گردشگر سلامت و ارائه خدمات درمانی، تشخیصی برنامه‌های مدون دارد.

سعید ورودی افزود: در نخستین گام اجرایی این برنامه جامع، کافه موزه سلامت به عنوان موزه‌ای برای آشنایی مردم با انواع گیاهان دارویی، شناخت موارد مصرف و نحوه کاربرد گیاهان دارویی و نیز کسب اطلاعات تاریخی در زمینه سابقه و تولید این اقلام راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سالانه این شرکت در پنجشنبه هفته جاری ادامه داد: شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز علاوه بر فعالیت در حوزه گردشگری به عنوان موضوع اصلی فعالیت خود به تازگی در حوزه کشاورزی هم وارد شده و در زمینه کاشت گیاهان دارویی و پرورش شترمرغ هم فعال شده است.

مدیرعامل گروه شرکتهای بین المللی پدیده گفت: همچنین این شرکت در حوزه تولید خودرو نیز ورود کرده و با اخذ نهایی مجوزها امیدواریم بتوانیم در تولید خودروهایی مانند ون و وانت فعال شویم؛ علاوه بر اینها در حوزه انرژی‌های نو نیز تحقیقاتی را آغاز کرده‌ایم.

نایب رییس شرکت بین المللی گردشگری سلامت پدیده نیز گفت: فعالیت هدفمند این شرکت در سه محور تندرستی، درمان مبتنی بر پزشکی و فناوری‌های نوین و تسهیلگری برنامه‌ریزی شده است.

دکتر آزاده حسینی افزود: در این راستا فعال شدن موزه سلامت با هدف راه اندازی فضایی برای مکمل سلامتی و تندرستی، اقدام به ارائه اطلاعات و کمک به مردم در زمینه افزایش اطلاعات در باره گیاهان دارویی و خواص آنها می‌نماید.

وی ادامه داد: در گامهای بعدی نیز پس از اخذ مجوزها در بخش درمان پزشکی، راه‌اندازی کلینیک، مرکز جراحی محدود، استقرار مرکز خدمات مکمل و طب سنتی، فعالیت در این مجموعه ادامه یافته و سایر ارکان گردشگری سلامت به آن افزوده می‌شود.

نایب رییس شرکت بین المللی گردشگری سلامت پدیده گفت: این مجموعه طی یک برنامه بلند مدت پنج ساله در صدد ارائه خدمات تخصصی در حوزه گردشگری سلامت است.

دبیر هیات مدیره شرکت بین المللی پدیده شاندیز نیز با بیان اینکه گردشگری سلامت یکی از رویکردهای اصلی توسعه گردشگری در جهان است که با توجه به شیوع بیماریهای واگیردار به عنوان یکی از بخشهای مورد نیاز و لازم در کنار سودآوری اقتصادی این بخش مورد توجه قرار گرفته است، گفت: این شرکت در پی تحقیقات فراوان به این نتیجه رسید که در حوزه گردشگری سلامت ورود کند بنابراین شرکت بین المللی گردشگری سلامت شکل گرفت.

حسین زارع صفت افزود: این شرکت در چهار محور اصلی تسهیلگری گردشگری سلامت، ارائه خدمات تندرستی، ارائه خدمات طب مکمل و خدمات مربوط به سلامت و پزشکی فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه در موضوع خدمات تندرستی نخستین موضوع تعریف شده استفاده از گیاهان دارویی است، ادامه داد: کافه موزه سلامت مرکزی است که در کنار آشنایی و ارائه محصولات، فضایی متفاوت از ترکیب موزه و ارائه محصولات را در کنار آموزش و کلاسهای آموزشی ایجاد کرده است.

بیش از چهار سال پیش، فعالیت شرکت پدیده شاندیز که ۱۳۰ هزار سهامدار دارد در پی مطرح شدن تخلفات گسترده در فروش سهام، تغییر غیرمجاز کاربری زمینهای کشاورزی، پرداخت نکردن حقوق دستگاههای ذیربط، دریافت نکردن گواهی پایانکار و دیگر تخلفات مدیران این شرکت، با دستور مراجع قضایی متوقف شد.

مراجع قضایی در مرحله نخست، دفاتر فروش و عرضه سهام شرکت را با حکم دادستانی خراسان رضوی بستند و بعد از مدتی فعالیتهای کل این طرح نیز متوقف شد.
حل مشکل سهامداران و فعال کردن مجدد پروژه پدیده شاندیز ظرف چهار سال اخیر از دغدغه‌های جدی مسوولان بود به طوری که سه سال پیش با تشکیل “ستاد تدبیر” در خراسان رضوی اقداماتی برای راه‌اندازی دوباره و سر و سامان دادن به وضعیت شرکت پدیده شاندیز صورت گرفت.

پرونده ۱۲۰ جلدی شرکت پدیده از ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ با برپایی ۱۶ جلسه دادگاه در مشهد مورد رسیدگی قرار گرفت و روز ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۸ رای ۵۰۹ برگی این پرونده صادر شد.

بر اساس رای قطعی قاضی دادگاه رسیدگی به پرونده پدیده که روز پنجم مرداد ماه ۱۳۹۸ اعلام شد “محسن پهلوان مقدم” متهم ردیف نخست به تحمل حبس ابد محکوم و ۲۱ متهم دیگر این پرونده علاوه بر الزام به استرداد مال تحصیل شده از فعالیت‌هایشان در شرکت پدیده شاندیز، به مجازات‌هایی از تحمل ۲ تا ۲۰ سال حبس محکوم شدند.

در همین مدت تلاشهای همزمان مسوولان در استان و کشور برای رفع مشکلات شرکت پدیده و خروج سرمایه هنگفت آن از رکود، منجر به گشایش کار با عقد مجموعه قراردادهایی با ۴۵ شرکت پیمانکاری و مشاور جزء و کل برای ساخت و تکمیل پروژه‌های شرکت پدیده شد.
هم‌اینک گروه شرکتهای پدیده در قالب ۶ شرکت اصلی و دو مؤسسه وابسته در حال فعالیت است. این شرکت دو سایت اصلی اداری و پروژه گردشگری در شهر شاندیز خراسان رضوی و جزیره کیش استان هرمزگان دارد و به طور میانگین دو هزار نفر در بخشهای مختلف پروژه‌های شرکت پدیده در شهر شاندیز واقع در ۴۰ کیلومتری شمال غرب مشهد مشغول کار هستند.

نماد معاملاتی شرکت بین‌المللی پدیده شاندیز نیز هم‌اینک در فهرست اوراق بهادار “بازار پایه فرابورس ایران” قرار گرفته و از روز بیستم اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ بازگشایی شده است.

شرکتهای تابعه پدیده شاندیز شامل شرکت ابنیه و ساختمان پدیده، شرکت بین المللی تجارت الکترونیک پدیده کیش (سهامی خاص)، شرکت بین المللی پدیده شاندیز کیش (سهامی خاص)، شرکت پدیده پارسیان توس (سهامی خاص)، موسسه پشتیبانی سهام پدیده شاندیز و شرکت بین‌المللی گردشگری سلامت پدیده می‌باشند./ ایرنا