مدیرکل و معاونان ورزش استان نیامدند و آیین اختتامیه نخستین همایش انجمن صنعت ورزش استان با تجلیل از ۶۴ ورزشکار مدال آورجوان خراسان رضوی به پایان رسید.

به گزارش اقتصادآسیا، آیین اختتامیه نمایشگاه ورزش؛شهروند ؛صنعت که برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی مشهد(۱۴تا۱۹اذرماه ۱۴۰۲) برگزار شد با استقبال گرم شهروندان به کار خود پایان داد.
در پایان آخرین روز برگزاری این نمایشگاه همایش تقدیر و تجلیل از نخبگان جوان ورزش ؛مدیران و پیشکسوتان ورزش استان به همت انجمن صنعت ورزش با حضور مسوولان شهری استان برگزار و از ۳۳هیات ورزشی و ۶۴ورزشکار جوان که از نامداران و مدال آوران استان هستند توسط پیشکسوتان رشته های مرتبط تجلیل ونشان لیاقت و شایستگی اهدا با آنان اهدا شد.

رئیس انجمن صنعت ورزش خراسان رضوی در حاشیه برگزاری این همایش گفت: نمایشگاه ورزش، شهروند، صنعت برای اولین بار در شهر مشهد و در نمایشگاه بین المللی برگزارشدو در آن صنعتگران عرصه ورزش، محصولات خود را به شهروندان عرضه کردند.

سید مرتضی عظیم زاده ادامه داد: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای فرهنگ سازی در حوزه سلامت و ورزش همگانی. استفاده از ظرفیت هیات های ورزشی و شکل گیری فضای مطلوب ارتباطی شهروندان با مراکز معتبر ورزشی. و استفاده فرصت های بسیار خوب ورزش از صنعتگران این حوزه خواهد بود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه به همت معاونت سلامت و تربیت بدنی سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد و با مشارکت کارآفرینان صنعت ورزش و هیات‌های ورزشی برگزار شد.تصریح کرد: خوشبختانه فرصت بسیار خوبی فراهم شد که شهروندان از نزدیک شاهد ساخت و تولید دستاوردهای ورزشی که توسط صنایع ورزشی کشور ساخته و توزیع میشود آشنا شوند.

سید مرتضی عظیم زاده رییس انجمن صنعت ورزش خراسان رضوی در باره هدف از تاسیس انجمن گفت: هدف از تشکیل انجمن توسعه صنعت ورزش و کمک به ارکان‌های دولتی و خصوصی در این حوزه، با حضور متخصصان حوزه ورزش در بستر اتاق بازرگانی مشهد تشکیل شده است.
وی افزود: این تشکل به منظور افزایش بهره وری و استفاده حداکثری از فرصت های موجود در این عرصه، سرمایه گذاری برای تولید تجهیزات ورزشی، انتقال تجربیات علمی و عملی در حوزه صنعت ورزش، حرکت در چهارچوب قانون به منظور توسعه و ترویج ورزش همگانی، ارتقاء ورزش قهرمانی، گسترش ورزش حرفه ای و تقویت ورزش به وجود آمده است.
وی یادآور شد: خراسان رضوی نخستین استانی است که انجمن صنعت ورزش را ایجاد کرده است؛ اما قطعا هدف ما آن است که ساختار ملی برای این انجمن طراحی کرده و در سطح کشور و تمامی استان ها تشکیل چنین انجمنی را فراگیر نماییم
رئیس هیئت مدیره انجمن صنعت ورزش خراسان رضوی تصریح کرد:خراسان رضوی ظرفیت و پتانسیل توسعه ورزش را دارد و احساس می کنم انجمن نقش نخ تسبیح ایجاد بستر سازی برای این وحدت ورزشی در میان سازمانها و ارگانهای دولتی و خصوصی است .
«سیدمرتضی عظیم زاده» عنوان کرد: ورزش در خراسان رضوی با توجه به برخورداری از تعداد زیادی مکان تفریحی و گردشگری ورزشی، پارک های آبی، هزاران باشگاه و مجموعه های ورزشی و… که در آن ها تعداد زیادی از مربیان، فارغ التحصیلان ورزشی، شاغل بوده و در حال ارائه خدمات به تعداد کثیری از مخاطبان هستند، ظرفیتی مهم و غیرقابل انکار است.
وی خاطرنشان کرد: با وجود پتانسیل های ورزش استان، بیشتر این ظرفیت ها در حالت بالقوه باقی مانده و نیاز به احصا و شکوفایی دارند؛ ظرفیت‌هایی که خود عامل بسیار اثرگذاری در رونق اشتغال، رقابت و تجارت ورزش خواهد بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تاسیس انجمن صنعت ورزش خراسان، زمینه شکوفایی هر چه بیشتر صنعت ورزش استان در سطح ملی و فراملی فراهم گردد.
این عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: ایجاد فضایی برای برقراری تعامل بین جامعه صنعت ورزش، کمک به ارتقا و ترویج شایستگی های فنی- حرفه ای در جامعه ورزش، همکاری در ایجاد و توسعه تشکل های مرتبط با حوزه ورزش، همکاری در اشاعه ورزش در بین جامعه و سایر صنایع، همکاری در جهت زمینه سازی برای رشد و توسعه صادرات ورزشی استان و نیز، توسعه کارآفرینی، نوآوری، اشتغال و تولید دانش بنیان در عرصه ورزش، از مهم ترین اهداف این انجمن است.
گفتنی است در مراسم اختتامیه همایش علیرغم دعوت رسمی انجمن صنعت ورزش از مدیر کل ورزش و جوانان استان؛ معاونان و مدیران هیات های ورزشی جای خالی این بزرگان در همایش خالی بود در حالی که برخی از اعضای شورای شهر مشهد و معاون تربیت بدنی و سلامت شهرداری و آموزش و پرورش حضور داشتند و با مدیران صنعت ورزش به گفت و گو صمیمی پرداختند .امیدوار بودیم حداقل معاونان اداره کل ورزش و جوانان استان و روسای هیات های ورزشی که تمایل به حضور صنعت به عنوان حامی مالی دارند از این همایش استقبال بیشتری می کردند.