گردهمایی دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسر کشور، کانون‌ تشکل‌های اسلامی و فعالان قرآنی دانشگاه فرهنگیان با حضور ۷۰۰ دانشجوی دختر و پسر به میزبانی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

به گزارش توس اکو؛ حجةالاسلام محمد حسین میرزایی، مسئول نهاد نمایندگی معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در نشست خبری گردهمایی علمی، آموزشی، تشکیلاتی کانون‌های مهدویت دانشگاه‌های سراسر کشور، گفت: بر اساس نظر مفسران در قرآن ۲۰۰ آیه به موضوع مهدویت می‌پردازد. همچنین بیش از ۶ هزار روایت از ائمه در خصوص مهدویت ذکر شده است. مهدویت به مهمترین آموزه‌های اسلام به عنوان عام و تشیع به عنوان خاص پرداخته است.

وی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان خراسان میزبان دبیران کانون‌های مهدویت دانشگاه‌ها از سراسر کشور است که به مدت ۴ روز در کنار حرم مطهر رضوی گردهم می‌آیند. خاطرنشان کرد: همزمان با این برنامه دو برنامه دیگر، دبیران تشکیل ‌های اسلامی دانشگاه و فعالان قرآنی کشور، نیز در این گردهمایی برگزار می‌گردد.

حبیب‌الله تقی‌پور، مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام، هر سال به استقبال گروه‌های فرهنگی می‌آید، که برکاتی برای خودشان رقم می‌زنند.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی میزبان ۷۰۰ دانشجوی از سراسر کشور و دانشگاه‌های وزارت علوم عضو کانون‌های مهدویت، کانون تشکل‌های اسلامی و فعالان قرآنی است. این افراد به عنوان سفیران فرهنگی در دانشگاه خود خواهند بود. این بک شروع است و در دانشگاه‌ها در طول سال استمرار خواهد يافت.

تقی‌پور با اشاره به اینکه؛ دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی ۸ هزار و ۳۰۰ دانشجو دارد، عنوان کرد: دانشجویان حاضر در این گردهمایی از دانشجویان سه وزارتخانه آموزش و پرورش، وزارت علوم و وزارت بهداشت و آموزش پزشکی در دو جنسیت ۴۰۰ دانشجوی دختر و ۳۰۰ دانشجوی پسر خواهند بود. برنامه‌های مختلف با حضور اساتید برجسته و شخصیت های فرهنگی در این دوره ارائه خواهد شد. مدیریت پردیس‌های دانشگاه‌ فرهنگیان خراسان رضوی با بیان اینکه، نهادهای مختلف استان جهت غنی‌سازی این برنامه همکاری خواهند کرد، اظهار داشت: افتتاحیه گردهمایی ۲۲ آبانماه در تالار قدس حرم مطهر و مراسم اختتامیه در ۲۶ آبان در سالن ابن هیثم پردیس شهید بهشتي دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار می‌شود. برای این گردهمایی از وزرای علوم و آموزش و پرورش دعوت شده است.

غلامرضا باوجدان، دبیر اجرائی این گردهمایی نیز در ادامه بیان کرد: این دومین گردهمایی کانون‌های مهدویت سراسر کشور است که امسال در دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی برگزار خواهد شد. گردهمایی اول سال پیش به میزبانی دانشگاه یزد برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این دوره ۲۲ آبان از ساعت ۱۸ تا ۲۰ عصر در تالار قدس با حضور آیت‌الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش آغاز بکار خواهد کرد، افزود: از صبح روز ۲۳ آبان دوره‌های آموزشی، با حضور شخصیت‌های برجسته کشور، در مجتمع فرهنگی، تربیتی ثامن‌الائمه برگزار می‌شود و اختتامیه این گردهمایی را نیز صبح ۲۶ آبانماه در تالار این‌هیثم دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی خواهیم داشت.