استاندار خراسان رضوی در بازدید از پروژه احداث کارخانه سیلیکو منگنز در شهرستان ششتمد به نماینده سرمایه گذار چینی گفت: توضیح شما درباره مشکلات پیش آمده در مسیر این پروژه از قبیل پاندومی کرونا و آماده سازی برخی زیرساخت‌ها قابل قبول نیست و انتظار داریم تا سال آینده پروژه آغاز شده باشد؛ از این مهلتِ تمدیدِ مجوز باید استفاده کنید.

به گزارش اقتصاد آسیا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری پیش از ظهر امروز در بازدید از برخی صنایع و کارخانه‌های شهرستان ششتمد افزود: کارخانه سیلیکو منگنز با سرمایه گذاری و همکاری سرمایه‌گذار چینی اجرا می‌شود که زمینه اشتغال نیز برای مردم منطقه دارد.
وی ادامه داد: به استناد طرح پروژه ۷ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این منطقه توسط طرف چینی انجام خواهد شد.
استاندار خراسان رضوی خطاب به نماینده سرمایه‌گذار چینی تاکید کرد: توضیح شما درباره مشکلات پیش آمده در مسیر این پروژه از قبیل پاندومی کرونا و آماده سازی برخی زیرساخت‌ها قابل قبول نیست و انتظار داریم تا سال آینده پروژه آغاز شده باشد؛ از این مهلتِ تمدیدِ مجوز باید استفاده کنید.
نظری خاطر نشان کرد: فرآیند واگذاری این طرح سالهای گذشته تکمیل و مرحله جانمایی آن نیز صورت گرفته بود اما عملیات اجرایی آن به سبب محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا به تاخیر افتاده بود.
کارخانه سیلیکو منگنز پس از استخراج این ماده معدنی، آنرا فرآوری می کند که تولیدات آن در صنایع فولاد و فلزات داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
استاندار خراسان رضوی که امروز به همراه مدیران خود عازم شهرستان ششتمد شده بود در بدو ورود به شهرستان ششتمد، راهی روستای سنجرد شد و با حضور در مزار شهدای این روستا به مقام والای شهیدان گلگون کفن ادای احترام کرد و یاد و خاطره آنان را گرامیداشت.
نظری در ادامه سفر خود از سد مخزنی سنگرد در این شهرستان بازدید کرد. کارکرد سد مخزنی سنگرد، تامین آب کشاورزی و حوزه صنعت این شهرستان است که در سال‌های اخیر دچار چالش هایی شده است.
وی از محل احداث دو کارخانه شرکت صنایع ریخته‌گری و فولاد بازدید کرد و دستورات مقتضی لازم را برای ساخت و تجهیز این واحد‌های تولید صادر نمود.
دیدار با مردم در برخی روستاها و شهرستان ششتمد، جلسه بادهیاران برای پیگیری طرح تحول روستایی و بازدید از چند طرح صنعتی از دیگر برنامه‌های استاندار خراسان رضوی در شهرستان ششتمد بود.