مدیرعامل هلدینگ راه نو گفت: ما در تلاشیم با تامین منابع مالی زمینه ساخت پالایشگاه تخصصی گیاهان دارویی را فراهم کرده و از صادرات گیاهان دارویی خام و فرآوری نشده جلوگیری کنیم.

به گزارش اقتصادآسیا، مجتبی تنها، مدیرعامل هلدینگ راه نو گفت: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های انرژی‌های تجدید پذیر، صنایع ماشین سازی، صنایع معدنی، صنایع دارویی و غذایی با بیش از ۵ هزار سهامدار بازار صادراتی در کشور‌های خاورمیانه و همسایه ایجاد کردند.

وی گفت: در حوزه‌های دانش محور و فناور بازار‌های صادراتی در ۵ کشور هدف برزیل، روسیه، سوریه، پاکستان وعراق تامین شده است.

وی گفت: راه نو از سال ۱۳۹۴ در حوزه‌های مختلف انرژی، شرکت‌های دانش بنیان، غذا و دارو، صنایع معدنی، عمرانی، صنایع کشاورزی، دامپروری و صنایع وابسته فعالیت خود را آغاز کرده و با تاسیس شرکت‌های زیر مجموعه توانسته با جذب سرمایه‌های مادی و معنوی مردمی روش جدیدی را در هدایت و مدیریت منابع ایجاد کند.

مدیرعامل هلدینگ راه نو با بیان اینکه با وجود پتانسیل‌های موجود در استان ، توانمندی‌ها و استعداد‌های فراوان جوانان این مرز و بوم گروه راه نو را بر آن داشت تا با مدیریت و سازماندهی تخصصی با بهره گیری از مدیران لایق و توانا در زمینه‌های مختلف ورود کند، تاکید کرد: ما برآن شدیم تا با تدوین مسیر‌‌های جدید؛ بهره برداری صحیح از منابع و امکانات را فراهم نمایم.

اوی افزود:این گروه با تاسیس ۱۷ شرکت در حوزه‌های تخصصی مختلف و بکار‌گیری بیش از ۳۰۰ نفر از جوانان توانمند و متخصص ایران بزرگ در شرکت های مختلف زیرمجموعه خودبه صورت مستقیم و اشتغال‌زایی بیش از ۱۲۰۰ نفر به طور غیر مستقیم توانسته گامی بزرگ به عنوان یک شرکت خصوصی در ایجاد اشتغال ایفا نماید.

این مسئول گفت: گروه شرکت های راه نو با هدف توسعه زیرساخت های تولید انرژی در کشور عزیزمان ایران و با محوریت فعالیت در حوزه انرژی های تجدید پذیر در استان خراسان رضوی و بهره برداری پروژه های نیروگاه های بادی در شهرستان خواف به عنوان یکی از بهترین کریدورهای بادی جهان پا به عرصه فعالیت گذاشته است.

وی خاطرنشان ساخت: گروه راه نو با اراده ای راسخ و انحصار پروژه های نیروگاهی، مقتدر و هدفمند به یک موقعیت کمتر تجربه شده ورود کرده است. این مجموعه با استفاده از خرد جمعی و جذب پرسنل متخصص و متعهد، توانسته تا دقیق ترین اقدامات تحقیقاتی شامل مطالعات زمین شناسی، بادسنجی، اقلیمی و معارض شناسی، انتخاب محل مناسب نصب و بهره برداری توربین های بادی را انجام دهد.

تنها گفت: گروه شرکت های راه نو بخاری‌های کم مصرف را تا زمستان ۱۴۰۲ به تولید انبوه می‌رساند که در نتیجه صرف جویی قابل توجه ایی در مصرف گار خانگی خواخد شد.

وی گفت:مجموع گیاهان خام صادرات شده از خراسان رضوی ۱۷۳ میلیون یورو بوده که که کشور‌های دیگر با مواد خام ما محصولات فرآوری شده تولید کردند، که از کشور ما برای واردات فقط اسانس نعنا بیش از ۵۲۳ میلیون یورو ارز خارج شده است ، این در حالی است که یک پالایشگاه تخصصی گیاهان دارویی حداکثر ۳۰ میلیون یورو هزینه دارد در این زمینه هم ما در تلاشیم با تامین منابع مالی زمینه ساخت این پالایشگاه را فراهم کرده و از صادرات گیاهان دارویی خام و فرآوری نشده جلوگیری کنیم.